onsdag 20 november 2013

Stöd tyfonens offer även i SL!

(My friends that told me about the shirts Ziggy and Guyke)

Igår såg jag på facebook hur två av mina vänner hade på sig matchande tröjor och jag förstod att det var för någon välgörenhet. Jag gav en komplimang och då fick jag till svar att jag minsann också kunde få en sådan tröja om jag ville. Och så la de upp en slurl. 

Jag fråga om den fanns i tjejversion också då jag inte var så fasligt sugen på killtröja i mesh. Och visst den finns i rosa med svarade dom. Hmm....jag som är allt annat är förtjust i just rosa rynka på näsan. MEN sen fick jag höra att den var mera lavendelfärgad. Så jag tog mig dit och införskaffade en egen. 

Det finns även en donationsbox vid tröjorna där du kan donera en slant istället om du inte vill köpa tröjorna. MEN jag rekommenderar istället de som verkligen vill donera pengar till hjälpverksamheten i Filippinerna att donera pengar i RL istället direkt. Då vet du att numren är ok och att pengarna hamnar mera rätt än vad de kanske gör här. Lite skeptisk ska man allt vara. 


Vill även du har en sån här tröja så kan du hitta den här http://maps.secondlife.com/secondlife/Zenshi%20South/10/63/22




Så här ser tröjan ut på. Rätt så proper om jag får säga så. Jag tex brukar ALDRIG knäppa en skjorta hela vägen upp varken i RL eller SL, tvärt om så brukar jag nog "råka glömma" att knäppa en knapp för lite. 

Härlig onsdag på er!
Helene 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar