söndag 11 november 2012

Vintern har anlänt




Ja, igår var det så dax för årstidsväxling igen i Second Norway. Kung Bore anlände med buller och bång. Och täckte hela marken med ett vitt härligt täcke som klädde in hela Second Norway i en vacker vit vinterskrud. Nu kommer han att hålla invånarna i sitt våld ända fram till januari då han försvinner lika fort som han anlände. Han är en mäktig varelse minsann.

Jag är inte så förtjust i vinter i RL, det är jobbigt att behöva pulsa i snö och klä på sig lager på lager för att slippa frysa. Men jag tycker att vintern är en otroligt vacker årstid, och efter att ha levt i mörker ett tag efter löven fallit av träden, så anländer detta härliga vita och ramar in våra hus och saker så otroligt vackert. Nu ser jag fram emot december då vi även får förgylla detta med massa härlig belysning och julpynt, som gör det ännu lite vackrare. Som ni hör så gillar jag denna årstid trots kylan och snön. Och i SL slipper man det jobbiga och kan bara njuta av allt det vackra.


Här ser ni en vy över kyrkan, mot Torget och Vest. 


Svitjod och Thule bay där isen har börjat lägga sig inne i hamnen redan. Det var verkligen med buller och bång han kom Bore. Tor och Stig´s lilla stuga ser väldigt ombonad ut. De har varit flitiga att huggit ved så de lär nog inte frysa över vintern. 


Här ser ni Stranda och min fina tomt. Berget har fått ett härligt vintertäcke och snön faller sakta ner över husen, så snart har jag väl även hustaken fulla med snö kan jag tänka mig. 


Satte mig och bara njöt av allt det vackra utanför huset. Ska nog göra en liten lägereld här som man kan värma sig vid när det blir för kallt att sitta på stocken. För njuta utomhus vill jag kunna göra då och då ändå. Nu har jag även fått rota fram mina varma vinterkoftor, vantar och mössor. Härligt att få lufta dom lite. 

Ha en härlig Fars dag alla och tänk på era pappor idag. 

Kram 

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar