onsdag 10 juli 2013

Utforskande av nyupptäckt sim



Den här simen tog mig tillbaka till min barndom. Kunde inte motstå att ta lite bilder och dela med mig av till er mina bloggläsare.


Så svenskt det känns med denna bilden. Minns då vi hyrde stuga några år och det såg ut ungefär så här då vi gick till stranden där vi badade. Några toaletter och omklädningsrum och en lite kiosk/handel. 



Den här får mig att tänka på inloppet till hamnen i stan där min mamma växte upp. 



I SL hittade jag en liten söt stuga jag ville testa poser i. Så otroligt söt. 


Skön lite soffa inuti med lite cuddleposer i. Men då jag var själv så fick jag testa en som inte var så dirty för bilden. 


...Man kunde både läsa, dricka och göra lite annat i stolarna. Här läser jag...och vad jag har i handen.....eehh...haha inget..... *S*


Vid husen kunde man slänga upp benen på bordet och bara njuta som en äkta sjöfru som väntar på sin sjöman att komma hem igen. 


Vill man kan man även sätta sig och fiska lite.


Lite undanskymt hittade jag denna handduk som någon glömt kvar, men den gick bra att ligga på med. Förstår varför man väljer en sån här plats. Den är perfekt att sola topless på. 



En bit bort där det var mera växlighet hitta jag den här bänken och la mig och vilade lite till bäckens porlande i bakgrunden. Riktigt rofyllt. 



Efter ett tag fick jag sällskap av Andy som ville se mitt nya fynd till sim. Vi hitta en haj som nån fångat. Antar det finns många fula fiskar runtomkring denna sim. Tur att någon fångat en iallafall. Jag ville sticka kniven i den lite för att känna hur det känns. 


Sen var det Andys tur att få karva lite. Jag rörde om i en sörja lite under tiden som stod i en tunna. Vet inte vad det var men nåt skit var det. 


Efteråt satte vi oss båda med benen på bordet och njöt av fångsten som någon fångat. Och ja kniven var givetvis till hajen inget annat. Jag är en fredlig kicka det borde ni veta vid det här laget. Och de bästa vapnet är ändock pennan eller som i detta fall datorn. :)

Ha en fin dag/kväll/natt. 
Kram Helene 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar