måndag 15 oktober 2012

Fattar inte hur somliga tänker......




Man säger att man ska lämna SL och gör en stor sak av det, MEN sen visar det sig att samma person inte ALLS lämnar SL utan bara raderar somliga vänner, går ur vissa grupper och byter simmar och ställen att hänga på bara för att börja om på ny kula igen.

Det är så lågt att göra så så jag har aldrig sett på maken till feghet och elakhet i hela mitt liv, varken i SL eller RL. Undrar om personen gör samma sak i RL om det blir obekvämt och personen inte kan klara av det som den trasslat sig in i. FY fan säger jag bara.

Är det något jag avskyr av hela mitt hjärta så är det lögner och folk som sviker på värsta tänkbara sätt. Dvs genom att ta den fega vägen och ljuga sig ur en "jobbig" situation. Det är nog bland det värsta man kan göra. Ungefär som att vara otrogen mot sin sambo/fru/partner är det värsta tänkbara man kan göra mot den man säger sig älska och delar sin vardag med.

För mig är otrohet det värsta tänkbara brottet av alla brott inom ett förhållande. Och det borde vara straffbart. Jag tar hellre några rejäla knytnävslag från min partner än att få reda på att han varit otrogen mot mig. För det är ett sånt djupt svek så det går aldrig att reparera. Och ja jag talar av egen erfarenhet så klart och då från RL.

Men mår DU bra av att göra så här mot folk som litar på dig och ger dig all tillit, tid och kärlek (som i mitt fall), och känner att du kan leva med den vetskapen att du sårar folk på din livsväg gång på gång på gång. Och då inte bara EN kvinna utan vad jag vet om hittills, 3 stycken så fine fortsätt på den vägen.

MIN respekt och mina tårar får du fan inte mera i alla fall. Må du brinna i helvetet för det du utsätter folk för. Och visst om du känner att du vill ge mig en förklaring så vet du ju vart jag finns. Men bara så du vet är det här det VÄRSTA någon har utsatt mig för i SL. Och du vet mina tidigare historier mycket väl. Så en förklaring skulle jag gärna vilja höra. Och den här gången DEN RIKTIGA historien inte lögner som då.









Feeling like a clown....standing in the cold rain......

Helene

4 kommentarer:

  1. Gud va bra skrivet Helene, du ska ha en stor eloge för ditt mod.
    Du är starkare än du tror.
    Och jag håller med dig fullständigt om lögnare, det är ett patrask som inte är värda ett dugg.
    Jag tycker om dig Helene, hur än många gånger vi tjafsat om saker, men innerst inne är både du och jag sköra och ödmjuka kvinnor.
    Och som du kanske har märkt, ändrat mig sen jag lämnade storstan, och fått uppleva lugnet här i Dalarna.
    Oj vart en lång kommentar det här hihi.
    Stoor kram till dig Helene :)
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Mycket bra Skrivet Helene, Jag håller med i allt sådana här killar borde fn kastreras
    /Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Tack flickor för stödet! Ja jag tycker att somliga saker borde komma fram i ljuset. Och vad bättre än att skriva det på en blogg där flera kan läsa istället för ett enskilt mail som personen i fråga kan gömma undan och inte låtsas om.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med om att svek,lögner, otrohet, sikande av löften är hemskt, i alla världar...absolut! Men att istället klä skott för *några rejäla knytnävsslag* är för mig lika dysfunktionellt. Hamnar man i både pest och kolera så bör man dra...snabbt som ögat, våld löser inget.

    SvaraRadera