lördag 22 september 2012

Dans och romantik



När jag precis kommit in i SL ikväll fick jag en tp till Gantbryggan av Tor Genna. Självaste stor-chefen Ey var kvällens dj och spelade en hel rad massa härliga låtar. Det var bra tryck på bryggan med en hel del folk som kom och gick under kvällen.



Jag fick sällskap av den där myspersonen efter ett tag och då blev kvällen genast mycket mycket trevligare. Vi dansa så svetten lacka där på bryggan, men likt Askungen under hennes danskväll när hon träffa sin prins så tog det roliga slut vid midnatt på Gantbryggan.





Fast historien blev lite annorlunda för mig och min "prins" vi tog oss vidare till ett annat ställe där vi kunde fortsätta dansa, och vi dansade nästan hela natten lång. Det är så underbart att träffa någon som det bara stämmer med, utan krussiduller och utan en massa konstigheter. En person som tänker lika som en själv och som vill samma sak med sitt SL liv som du själv. Det måste vara ödet som förde oss samman den där kvällen i maj när vi träffades på Gennis music bar i Second Norway. I vårat fall började det med vänskap men under resans gång har det utvecklats till nåt mycket mera när vi lärt känna varandra.




Ju mera man pratar med personen och ju mera man umgås och lär känna någon så ser man att wow vänta lite här nu. Här har jag någon mitt framför näsan på mig som kanske är så perfekt för mig och så ser jag det inte, utan ser han bara som en riktigt riktigt god vän. En sån där jag har kunnat gråta ut hos och ältat mina alla funderingar vad gäller både det ena och andra i SL. Allt från det mest triviala som "vad ska jag ta på mig.....inventoryt svämmar över men jag har inte ett enda plagg att ta på mig" till "åååh jag tycker så väldigt mycket om den här killen.....men". Ja som sagt allt mellan  himmel och jord, blandat RL och SL hejvilt. Det är ju det åtminstone jag gör med mina nära vänner i SL. Och så bara PANG hände det en dag.




Jag en dåre....näe så illa är det inte men jag blev så tagen på sängen. Det var så fantastiskt härlig och oväntat. Och nu är jag här, faller och faller och faller för varje sekund, minut och timme jag spenderar med personen i fråga. En sån fantastiskt underbar man som jag har missat i flera månader, och han har funnits mitt framför näsan på mig hela tiden. Tur är väl det visserligen för vi har ju haft tid att lära känna varandra rätt bra vid det här laget och det utan en massa distraherande fjärilar i magen och skuttande hjärtan. I alla fall för min del. Han säger att han gillade vad  han såg från första stund han såg mig. Det verkar vara jag i ett nötskal, antingen gillar man mig eller så hatar man mig verkar det som. JAG är lycklig just nu så nu kan ingen eller inget skada mig i alla fall! Jag tar flyget ut i SL-världen med denna fantastiska man. Idag börjar våran resa tillsammans PÅ RIKTIGT. 




Och jag är nog en av de lyckligaste personerna i SL. För mig är det dessutom den perfekta tiden att bli förälskad nu för jag tycker hösten är den mest romantiska årstiden, och det är NU man ska ha nån att dela allt härligt med. Det är många nybildade par i svenska SL nu. Jag är superglad för min fina vinst i kärlekens lotteri i alla fall. Men jag vill inte avslöja vem det är än. Vi vill lära känna varann på det här nya sättet lite för oss själva först utan att bli granskade i rampljuset på diverse bloggar, fester etc. SL är stort man KAN hitta smultronställen där man kan mysa och få vara ifred med en speciell person om man bara vill. 






Den här låten tillägnar jag dig, du vet vem du är. Tack för ikväll och för den tid vi haft tillsammans hittills. Hoppas vi kommer skapa många flera fina minnen framöver på vår resa!

Puss & Kram 
Helene 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar