måndag 10 september 2012

Warning....Fröken dragoon(e) är tebax i cybervärlden.



Tjohoo....HÄR är jag igen!

Ja jag har varit dålig på att blogga ett tag nu men som jag skrev i förra inlägget har det varit många faktorer som gjort att jag inte haft framför allt tid och inspiration att blogga. Jag har berättat innan att jag ledsnat på SL lite. Känt att jag kört fast och riktigt vetat vad jag ska göra när jag varit online.. Så oftast har jag bara stått rätt upp och ner på min tomt och chattat med vänner. Det blir inte så värst vidare spännande blogginlägg av sånt och dessutom har jag inte varit online i närheten så mycket som jag var när jag började blogga. Det har ju faktiskt varit sommar och semestertider även för mig, så RL har fått min tid istället. Men nu är det september och höstmörket smyger såg på i RL. Och då lär det bli mera soffmys med en varm filt i soffhörnet och tända ljus på bordet och laptopen tryggt i knät.

Älskar hösten ärligt talat. Det är den mest romantiska årstiden på hela året, att inte folk fattar det. Det är då naturen färgas fantastisk gul/brun/röd och lyser helt magiskt. Löven som täcker marken och den höga friska luften som man bara vill dra djupt ner i lungorna. Tänk sen att solen skiner och du går där bland denna prakt med en speciell person hand i hand. Efter en härlig uppfriskande höstpromenad går ni hem och kryper upp i soffan, tänder ljus, tar nån god dryck som Vin, Kaffe, Thé, Öl mm. Och bara blir uppslukade av varandra. Finns det nåt mera romantiskt? Inte i min värld. Det är på hösten när höstmörket faller och vinter närmar sig som man ska vara nykär och ha någon att mysa med i mörkret.

Jag tror folk har missuppfattat det där med romantik ärligt talat. Det är ju på våren och sommaren man ska vara fri, fri som fågeln och bara göra det som faller en in utan måsten och krav.

Och när det blir FÖR outhärdligt på hösten så finns ju alltid SL. Här har vi ju alltid sandstränder och palmträdsöar att fly till när RL-vädret är för hemskt, oavsett årstid. Så det finns ytterligare en fördel när höstregnet piskar mot fönsterrutan. Då kan man legitimt vara online i SL utan att varken få dåligt samvete eller gnäll för att man sitter inomhus vid datorn när det är fint väder, vilket händer allt för ofta på sommaren. Iallafall för mig. Så ta vara på årstiden som kommer för den är inte så dum om du ser den ur mitt perspektiv tro mig





Kram 
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar