söndag 30 september 2012

Höst = Romantik



Ja nu måste man väl säga att hösten verkligen är här oktober, det är väl en höstmånad om något. Och som jag skrivit om innan älskar jag hösten mest av alla årstider. Vet att många inte gör det, det är då allt "dör" som folk brukar uttrycka det. Men för mig så är det en färgsprakande årstid som får mig att må bra och bli lycklig av alla vackra färger och av den fantastiska luften som känns så frisk och klar.

Jag är en höstmänniska och älskar färgskalan som målas upp nu i naturen. Klär mig gärna i de färgerna i både SL och RL med, då jag älskar framför allt brunt och beige. Men nja i RL är det nog inte riktigt sant för det blir mycket svart där när jag tänker efter. MEN i en utopi-värld där jag skulle få välja fritt så skulle jag gå klädd i höstens färger året om. Bara klädskaparna kunde göra kläder i det färgerna hela året om. I höst ska det visst vara lite "höstigt" men orange kanske inte riktigt är den färgen jag vill klä mig i, även om jag gillar den på prylar och saker. Och på höstlöv framför allt.....mmm.



Idag insåg jag att det faktiskt börjat bli höst i SL med, och jag har nog totalt missat det. Men och andra sidan missade jag totalt sommaren med som var. I allafall om man ska titta på min tomt. Men eftersom jag inte är så speciellt förtjust i sommaren i RL så kanske det var det som gjorde att jag lät  vårträden blomma ända tills idag på min tomt. De var så vackra mina körsbärsträd som blommade så jag ville inte byta ut dom. MEN idag kände jag att jag både ville och måste göra lite höstigt på tomten. För när jag sneglade på granntomterna så har det visst blivit höst där och då får man som den goda granne jag är allt följa med i årstidskiftningarna. Och det är helt ärligt fantastiskt att få göra det. Så ikväll tog jag tag i det, åkte iväg och shoppa, planterade och rensade bort blommor som inte ska vara kvar nu under hösten. Tog bort solsängen och serveringsvagnen på verandan. Än är det ju soligt och fint så utemöblerna får stå kvar tills snön börja falla.



Så här såg det ut innan jag började röja vid mitt hus. Hade ingen helbild på tomten såg jag men den här får duga.



Men se en sån fantastiskt härlig färgprakt jag har trollat till det nu på min fina tomt. Jag är så nöjd och mera pynt ska det bli. Så fort jag har shoppat loss i affärerna efter halloweensaker  och höstpynt av alla det slag. Älskar att få piffa, trixa och intreda i SL så det är rätt härligt med årtstidskiftningar ändå. Och TÄNKT sen när man får börja julpynta.....ohh vad jag längtar....hahaha

Helgen för övrigt har bestått i en hel del mys med min nya kärlek. Men jag kommer inte ge honom så mycket uppmärksamhet på  min blogg som han fick hela förra veckan. De enda som uppskattade det var nog han och jag. Men so what egentligen. Det här är MIN blogg där jag bloggar om precis vad jag själv vill. "Det fria ordet" som någon uttryckte det på en annan blogg. Men nu ska jag iallafall sova för klockan är vansinnigt mycket i RL.



När jag letade efter höstlåtar på youtube snubbla jag över den här och den här vill jag hellre lägga här än den deprimerande låten om höst han sjöng.

Puss och kram min älskade Geme! Tack för en underbar helg!

Din Helene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar