torsdag 13 september 2012

Fashionshow på Last Paradise

I förrgår fick jag prova på ett yrke som jag nog aldrig trodde jag skulle få prova på i SL. Att vara modell och visa kläder på en catwalk. Jag har ju sett såna på "riktigt" i SL och de tjejerna som går där ser verkligen inte ut som min avatar. De är långa och smala precis som i RL ingen skillnad där inte. Men nu var det hos Last på hans Paradise-ö som de skulle ordna en Fashionshow lite mera på skoj. Inte så seriöst som de "riktiga" är i SL. Utan det var 5 tjejer som skulle visa upp sina egna garderober i fyra olika klasser och sen fick publiken rösta på den som hade och bar upp kläderna bäst. Ungefär som en "best in-tävling" som det brukar vara på event i SL, enda skillnaden var att endast modellerna var med på tävlingstavlan denna kväll.

Jag fick förfrågan av Last på förrmiddagen samma dag, och jag tvekade lite först. För jag vet ju hur svårt jag har att kunna ha vissa kläder i SL, eftersom min avatar är kurvig så behöver jag sträcka och dra lite här och där i en del plagg för att de ska passa min ava. Men när han sa att jag skulle använda mina egna kläder så tacka jag ja direkt. Och jag hade en helt fantastiskt rolig kväll. Får ni chansen nån gång att gå en catwalk i SL så ta den vet jag. För det var härligt att få visa upp en del av sin garderob som ändå mest bara skräpar i inventory och även att få alla dessa positiva kommentarer och applåder när man väl stod där uppe.

De olika klädstilarna var i ordning som följer, Casual, Swimwear, Formal och Sexy underwear.

Hur det sluta? Jag kom på andra plats och det är jag supernöjd med.

Här står vi bakom scenen och väntar nervöst på att det ska börja, vi hade lite tekniska bekymmer från början, men det är väl som det ska vara.


Eftersom en tjej lämnade återbud i sista minuten så hoppade Last in själv som den 5 modellen utan tävlan. Så här står vi bakom scenen innan det börjar Last, Saelvi, Jag, Gone och Anitha. 



Kvällens konferencier och till lika Dj var Chrissy från England. Som spela superbra musik. Det är kvinnan i rött på bilden. 


Först ut var casual/vardagsoutfits, här är det Anitha som visar sin. Alla gick 3 vändor var på catwalken så att publiken skulle hinna se ordentligt medans Chrissy berätta lite om outfitarna.



Saelvi var först ut och banade väg för oss andra. Här är hon i sin swimwearoutfit.



Och här är Gone i sin bikini. (Det var hon som vann hela tjotaballongen)



Efter swimwear var det så dax för formal/elegantoutfit. Jag tog denna fantastiska och vågade klänning, trodde den skulle ge lite pluspoäng....hehe



När det var dax för sexy underwear trippa Last ut i denna underbara fe-outfit. Och jag håller med flera i publiken som tyckte att han borde vunnit endast för att han hade denna fantastiska outfit på sig och verkligen bjöd på sig själv. Gud vad jag skratta då.


Sista vi gjorde var att gå ut tillsammans och ta emot folkets jubel. Det var som sagt HUR kul som helst...hehe




Efter att vi var klara så var det dans för alla och vi njöt i fulla drag av Dj Chrissy´s superhärliga musik. Det var jättemycket folk tror jag. Hade inte riktigt jättekoll där bakifrån scenen. 




. Som ni ser så blev det 1 första pristagare, 1 andra pristagare och 2 tredjepristagare vilket jag tycker var bra. Siffran framför namnen är antal röster vi fick var. 

Kommer ett inlägg om ett tag med alla mina outfits så ni ser de bättre var för sig. Hade inte riktigt utrymme nu känner jag för att lägga in dom. Och inte tid heller.....RL kallar just nu!


Kram
Helene 

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera