måndag 9 juli 2012

Bästa sätten att uppleva Second Norway på

Second Norway har verkligen fått ett uppsving sen det flyttade. Numera är alla tomter uthyrda och det viskas om att flera simmar ska tillkomma så att flera kan få njuta av dessa fina simmar och utnyttja allt det fina som finns.

Jag tog en av mina hästar idag och red runt för att uppleva allt det fina från hästryggen, och det kan varmt rekommenderas.Om man nu har tillgång till en häst vill säga.



Dock vart det lite knas i simkorsningarna för mig och hästen vi hamna i vattnet två gånger fast tar man det bara lugnt och inte springer (som jag gjorde) så brukar det gå smärtfritt över simkorsningarna.

Igår tog jag istället cykeln runt simmarna även det ett utmärkt sätt att uppleva allt det vackra i lagom tempo.




Jag cyklade bland annat förbi hemma hos Njorl som stod och provsköt sin kanon. Han tog dock en paus när han fick finbesök av mig. Jag fick se nåt lustigt när jag var där som jag bara var tvungen att föreviga.




Njorl hade Gubben att springa runt i ett vattenhjul. Antar att det var för att motionera farbror lite Dock vet jag inte hur mycket motion det blev när han samtidigt hade en öl i handen och både pimpla och rapa om vart annat. Men han såg väldigt kul ut där han sprang runt likt en hamster.




När jag senare kom ner till torget hitta jag en märklig låda bakom en av sjöbodarna, jag tittade lite närmare på den. Och där stod det klart och tydligt "Slayer´s home". Så han har ÄNTLIGEN fått ett EGET hem i Second Norway....hehe. Och så sött att han sover med en nalle. Tänk att han var en sån gosegris. Slayer var dock inte hemma så jag behövde inte torka fötterna.

Två sätt till som är bra att uppleva Norge på är med båt eller flyg. Jag föredrar segelbåt för det går inte lika fort och så hinner man uppleva allt bättre, kör man även i mouselock så blir det nästan en RL upplevelse av det hela.



Helst upplever man nog allt det här i sällskap med någon för delad glädje är ju som bekant dubbel glädje. Men har man ingen som vill följa med går det alldeles utmärkt att upptäcka själv. Jag gör det ofta i SL. Far runt på olika simmar och utforskar. Det finns mycket fina platser i SL minsann. Och gör man det själv kan man ju bestämma både tempo och vad man ska titta på helt själv.


Ha en fortsatt bra måndag!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar