onsdag 4 juli 2012

Min son Andy Archer

Igår var det en mycket nervös Andy Archer som intog Dj-båset på Avalon club. Han hade nämligen sin första officiella Dj-spelning i SL. (JA han går i sin mors fotspår. :) )

Vi var många som samlats denna kväll för att höra hur det skulle låta, alla var förväntasfulla och nyfikna. Och givetvis var jag där och stöttade min SL-son helhjärtat. Detta ville jag sannerligen inte missa. Och wow vad han glänste! Det var nog en av de bästa blandningar en dj levererat på länge i SL. Han slog absolut mamma med hästlängder, men även många erfarna DJs. Och NEJ jag är inte partisk utan bara sanningsenlig som alltid.



Och jag tror inte jag var ensam om att gilla blandningen, det var flitiga tillrop i local om att det var riktigt bra, alla njöt i fulla drag av musiken och atmosfären som skapades tack vare att Andy även lyckades hålla låda i local samtidigt som han djade. Snyggt! En ny super-Dj är absolut född!




Det märks att sonen börjar bli stor. Han och jag träffas inte lika ofta längre, han har en ny partner som jag tyvärr inte hunnit umgås med så mycket, en kille från Tyskland om jag inte minns helt fel. Och de verkar lyckligare ihop än jag någonsin sett Andy innan. Det är lite skillnad mot första gången vi träffades.


Här kommer historien om vårt möte.

Vi träffades på en av Fia´s spelningar. Andy var rätt ny i SL och hamnade på eventet via en slurl i en av svenskgrupperna. Det var kärlek vid första ögonkastet kan man säga. Han var en energisprutande glad och sprallig kille som det klicka med direkt. Vi blev vänner den kvällen och några dagar efteråt fick jag ett IM från honom igen, då drog vi ut på shoppingtur. Och hej vad det gick undan. Den här killen visste verkligen vart man hittade butikerna som gav ut gratisgifts, hade Midnight maniaboard och gruppgifts som var asbra. Och eftersom jag är en stor shopaholic i båda världarna så fann vi varann direkt som ni kanske förstår.




Men efter ett tag förstod jag att allt inte riktigt stod rätt till. Han hade en partner i SL som inte var speciellt snäll emot han, och ärligt talat gillade jag aldrig honom heller. Han utstrålade negativitet big time. Som tur var så tog det slut rätt så snart. Han tog det hårt givetvis och stod där ensam och övergiven i SL, hemlös till på köpet.




Jag tvekande inte en sekund utan adopterade honom där och då. Erbjöd honom att flytta in hos mig, han fick en egen skybox uppe i skyn så han fick lite privat liv och så småningom började han må bra igen. 




Skyboxen blev av misstag helt fel i färgerna så andy tog stora penseln och måla hela skyboxen lila från golv till tak. Och som han fick det hemtrevligt där. Det var en härlig tid och vi hitta på massa bus mor och son. 




På min 1-årsdag i SL fick jag en fin present av Andy´s dåvarande pojkvän Jee, jag fatta inte vad det var först, och förstörde den tror jag. Det var en brun låda. Jag gjorde som man brukar göra i sl dvs högerklickade på lådan och tog "open". Det var dumt för den gick sönder. Men hur det var så hjälpte Jee mig så att jag fick fram innehållet i lådan. 




JAA det var en söt liten pojkhäst i lådan. Han fick genast namnet Brutus och blev snabbt en älskad familjemedlem hemmavid. Inte minst Pricken gillade att springa och hälsa på honom ideligen. Och snart tyckte jag lite synd om honom att han dock skulle behöva vara ensam häst i hagen. Så jag skaffa en tjej till han. 




Från där och då var vi fast både jag och Andy. Jag skaffade flera hästar, sprang på hästaktioner den sommaren och blev helt uppslukad av hästvärlden. Andy skaffade även han hästar men var lite mera avvaktande i valet av hästar. De skulle vara en speciell ras och den skulle ha väldigt karaktäristiska drag för att falla honom i smaken. Han har alltid varit en kille som vet vad han vill ha vilket är en underbar egenskap. 





Jag fick snabbt alldeles för många hästar och behövde flytta från vårt fina hem. Jag hyrde en homestead och Andy bestämde sig för att nu var han redo att stå på egna ben och hyrde en egen liten parcel i SL. Min pojke  tog helt rätt beslut! 


Och resten är historia som man kallar det. Andy kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat och även om vi inte ses och pratar varje dag i SL längre så vet jag att han alltid finns där när jag mår dåligt och står vid min sida oavsett. Visst har vi haft våra bråk vi med, det är väl naturligt med mor och son, MEN vi har alltid hittat vägen tillbaka till varann och det är jag glad för. Älskar dig mina fina son Andy Archer och stolt över att få vara din adoptivmor i SL och goda vän! Kram på dig och lycka till med ditt nya val i sl Djandet!

Snipp snapp snut så var sagan slut för den här gången. 


Var rädda om varann och ta vara på era nära och kära ni vet aldrig när ni inte har de kvar längre. 


Helene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar