söndag 15 juli 2012

Orka......eller inte orka?

Ibland undrar jag om det verkligen är värt att stanna kvar i SL??

Jag joinade SL för att det lät skoj och jag ville ha kul i SL,  göra allt det där jag önskade jag hade råd och tid med i RL. Dvs shoppa, shoppa, shoppa....festa och umgås med vänner. Det var min sysselsättning första året. Men sen kände jag att jag behövde utveckla mig och göra nåt mera. Det räckte lixom inte, så då började jag med hästaruppfödning som jag sysslat med i över 1 år nu.

Nu när jag ska lägga av med hästarna och inte Dj-ar så mycket längre så vet jag inte vad jag ska hitta på i SL riktigt. För mig räcker det inte bara med shopping, festa och träffa vänner. Jag behöver göra nåt mera. Det är väl så när man varit i SL i över 2 års tid, då vill man utvecklas. Jag är sån även i RL vill inte stå för länge på samma ställe och stampa, utan få nya utmaningar i knät.

 Det blir även tjatigt att stå på samma ställe kväll efter kväll vare sig det är ett dansgolv, en uteservering, en byggplats eller vad det än är. Jag blir väldigt rastlös och kan inte bara stå rätt upp och ner och chatta eller voica och för övrigt vara sysslolös. Det är jag alldeles för rastlös av mig åtminstone i SL. I RL har jag inga problem att sitta och bara glo på tvn i flera timmar eller sitta framför datorn som man faktiskt gör i SL. MEN jag GÖR nåt, jag sitter inte bara och stirrar i tomma intet som avan faktiskt gör när man bara står och pratar och umgås.

Det finns många i SL som uppskattar det givetvis och då ska de absolut fortsätta med det. Men för mig räcker det inte, jag vill editera, fixa och dona, samtidigt jag ev voicar med någon som gör sin grej brevid. Eller så vill jag helst bara stå ensam på ett ställe och lyssna på musik och editera, bygga.

Bygga är nästa steg för mig att lära mig. Jag känner att jag måste lära mig att göra det det är lixom fortsättningskursen jag skulle gått för längesen i SL. Nästa steg så att säga.

Sen var det ju det där med att lära sig med. Det skulle gå betydligt fortare om man hade en "lärare" som förklarade och visade kronkret hur man gör. Jag är inte så bra på att läsa instruktioner men när någon gör samma sak och visar mig så går det lättare. Ja jag är lite mentalblondin....hehe

Men sen kommer såna här dagar som idag då allt går åt skogen känns det som. Det är såna här dagar jag funderar allvarligt på att ta ett break i SL eller döda den här avataren och börja om från början med en ny på okänd plats och med nya människor. Varför ska det vara så mycket onödiga draman och tjafs i SL??

Jag orkar snart inte mera.......ibland vill jag bara bort från allt!



Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar