torsdag 12 juli 2012

En tripp till Zooby´s

Här om dagen tog jag en sväng till Zooby´s för att se om de hade några fina djur jag kunde köpa till min tomt. I Second Life måste man ju "plantera in" de flesta djur på simmarna, de kommer inte självmant tyvärr. Primärt letade jag efter fåglar men det fanns inga. Dock sprang jag på den här lilla krabaten som fick följa med mig hem, och huserar nu vid båtbryggan granne med änderna. Så de håller ett öga på han.




Han har inget namn än får se vad han kommer heta så småningom eller så får det bli "Grodan Boll" som jag tänkte på när jag köpte honom.



Så här ser min fina andfamilj ut och de är namnlösa med. De heter bara "familjen And" det räcker. 


När jag ändå var på Zooby´så strosade jag runt lite bland alla fina djur de har där, och man vill ju ta med alla hem om det gick. Men hur ska man kunna ha alla på en tomt där folk kan komma och gå som de vill. Den är tex skulle ju kanske döda någon och vad händer i SL då med mig? Hamnar jag på nån sim där jag inte kan ta mig ifrån ungefär som ett fängelsestraff, eller blir jag "dödad" med att bli bannad på livstid från SL?
Fin var han eller hon iallafall och dagen till ära hade jag ju matchande klänning med, så jag var tvungen att ta en bild givetvis. 


Visst är Leoparden fantastiskt gjord, ser helt äkta ut. Och jag ser ut som en riktigt "Jane" brevid detta magnifika kattdjur 




Det här var jag också tvungen att föreviga inte ofta som två Dragon´s stoltserar på samma bild. En Drago-n och en Drago-one.....hehe fyndigt va!? 

Såg några suspekta tält med när jag gick runt där undrar vad det ska vara till? Ett spåmaskin fanns det med men den gav som vanligt inga kloka svar. 




Och jag som alltid velat bli katt i mitt "nästa" liv skulle nu kunna bli det på heltid i SL om jag vill. För här har de jättefina avatarer som ser ut som små huskatter. Är det nån som vill adoptera mig som katt och ta hand om mig i SL så tveka inte att höra av er. 





Snipp, snapp slut....så var denna bloggen slut!

Trevlig natt/dag/kväll på dig som läser!

Helene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar