fredag 13 juli 2012

Hej då Iron Creek...

Idag var det dags att packa ihop det sista hästarna och sakerna på Iron Creek och flyttstäda så gott det nu gick. Ytterligare ett kapitel läggs till min "bok" i SL, och ytterligare en sim jag får säga adjö till. Iron Creek är en fullsim och vi var bara 4 hyresgäster på den så det var ett helt idealiskt ställe att bo på när man ville vara för sig själv en stund. Mina grannar hade helt andra tidzoner än mig så vi var sällan online samtidigt. Vilket var ett stort plus de gånger jag ville ha lite egentid. Hörntomt som jag älskar att bo på givetvis, inget annat duger åt mig i SL.


.

Mitt favoritställe på simen var utan tvekan mitt fina vattenfall och den lilla insjö som blev av dammen. Där bodde min fina andfamilj och där satt jag ibland när jag ville ha lite lugn och ro och bara njöt av fågelkvittret, det porlande vattnet och att se änderna simma runt.




Jag kommer absolut att sakna Iron Creek och jag var verkligen i valet och kvalet när jag flytta. Men det som avgjorde att jag tog steget var att just den här simmen är för folk som föder upp breedable´s och jag har bestämt mig för att sluta med min hästavel så därför känns det inte rätt att uppehålla en sån här fin parcel till bara boende. Då är det bättre att flytta och lämna över till andra som behöver tomten bättre än mig. 






Men visst har jag en del minnen från min tid på Iron Creek jag kommer ta med mig. Som den dagen jag visade Mawerick mitt nyinköpta hem och vi lekte "häst". Eller.....



När vi firade min 2-åriga rezzdag....wow vilket party vi hade. Dessvärre fick jag inte med så mycket bilder den dagen för jag var min egen DJ och då hinner man inte med så mycket sånt när man ska hitta låtar, voica och prata med alla vänliga personer som vill prata i IM istället för i local dagen till ära.

 (Det är nåt få har förståelse för tror jag när det gäller djandet. De dj´s som hinner skriva massor i local och vara aktiva där är de som oftast gjort en playlist de spelar rätt upp och ner, tar sällan önskningar utan kör sitt egna race. En del föredrar såna dj´s. Jag föredrar de Dj´s som vill tillgodose sina gäster, dock inte så man slår knut på sig själv men lagom är som bekant bäst. En balansgång ska det vara. Och jag vill helst att det ska finnas åtminstone EN låt för alla under ett event, smaken är ju som bekant olika. (saknar mitt djande märker jag nu!!! :S ) ).




För att inte tala om alla fantastiska hästar som fötts och sett dagens ljus där. Skulle jag någon gång vilja ta upp hästuppfödning igen har jag massor med såna här bruna lådor i mitt inventory som alltså är ofödda hästföl. De kommer i en låda under mammans buk när de "föds", ungefär som ett "ägg", så man får öppna det själv när tiden är inne, rätt fiffigt om jag får säga vad jag tycker. 




Nu blir det till att skapa nya minnen här på Heim i Second Norway. Det är fantastiskt fint och jag är nöjd med vad jag lyckats åstakomma på ca 1 mån. Det återstår en del som jag vill ordna på min tomt, det kommer. Jag är likt en konstnär när det gäller att fixa till hem i SL. Det måste få komma långsamt fram och det kan ändras under resans gång. Dessutom älskar jag som bekant att shoppa och det är halva nöjet när man flyttar att få tpa runt i olika butiker och leta efter saker. 

Ha en trevlig fredagkväll TROTS att det är fredag den 13:de som för övrigt brukar vara min turdag, så undrar vad det kommer hända för skoj idag. 





Kram 
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar