fredag 6 juli 2012

Min lilla fina Gant-stuga

Jag hann knappt flytta in på Heim så fick jag några grannar som smällde upp ett stort fult (i min smak iallafall) hus som skymde min sikt totalt från min lilla sköna båtbrygga. Så jag gjorde om hela tomten. Stängde igen mot grannarna med ett berg och lite buskar och träd. Flytta bryggan mot Trultes håll istället och snodde runt huset så man kan sitta på verandan och titta ut över vattnet med en kaffekopp i handen tidiga mornar. Har även fixat till stranden åt det hållet så man kan ta sig ett härligt morgondopp om man så önskar, eller kvällsdopp med för den delen. Dock är trädgården inte färdig än så den får ni vänta med att se bilder på tills jag är nöjd. 

Men mitt lilla hus är äntligen klart och färdiginrett. Jag kanske hittar nån liten prydnadsak på någon av mina shoppingrundor framöver som jag fyller det med men just nu är det rätt välfyllt. 




Här ser ni min fina klocka som Stig designat åt mig, tavlorna med Grindslanten och Zorn har jag gjort alldeles själv med lite hjälp av Tor med ramarna, och de fina bonaderna är Loan´s verk. Finns att köpa på Boliglaget´s butik som numera huserar mitt på Torget i Second Norway. Värt ett besök alla gånger om du gillar nordisk design. 




Åt andra hållet har vi ännu mera Gant-design. Nästan hela stugan är det ärligt talat. Ska ni ha kvalitetsprodukter så ta kontakt med Tor Gant eller Stigdesign Andretti, de kan för en rimlig penning skapa allt möjligt enligt önskemål. Min fina vedspis köpte jag dock även den på Boliglaget. Den är skapad av Kaja Lurra, och passa som en smäck i hörnet. 




Uppe på loftet kan man ta sina vänner och krypa upp i varsin korgstol och njuta av gamla stenkakor på min fina grammofon jag hitta på en affär för längesen. Hur mysigt och rogivande som helst att höra knastret från stenkakorna i skenet av några stearinljus. 




Och så då resultatet på utsidan. En härlig sittbänk där man kan avnjuta sitt morgonkaffe och sen kliva ut och ta ett dopp, eller ligga i solstolen  njuta av denna fantastiska utsikt. 




Visst är den härlig!? Speciellt mornar när solen går upp över vattnet är det fantastiskt fint. Eller så kan man ta en god bok eller bara lägga sig på filten vid båtbryggan och bara titta på de fina änderna och deras ungar som simmar runt. 




Ni kanske förstår att jag börjar trivas rätt bra på Heim. Har även låtit mina söta kaniner flytta hit de har varit inneboende hos en vän en tid sen de bodde på Silent night, men nu tyckte jag det var dax att de fick komma tillbaka till mig igen. Och jag tror Lady och Lufsen mår bra av havsluften de verkar trivas rätt bra. 




Givetvis har jag även Pricken, Flisa mina två hundar springades på tomten och de älskar att bo i Norge det märks tydligt. Har även blivit kattvakt på obestämd tid av en väns katt. Hon har sällan tid för SL längre och tyckte synd om lilla Missy att behöva hänga i inventoryt så jag lova att ta hand om henne så länge tills hennes ägarinna får mera tid för SL igen. 

Ja som ni kanske förstår så börjar jag också trivas rätt bra i mitt nya hem i SL. Under veckan ska jag ta och packa ihop mina saker på Iron creek och hämta hit mina hästar med. De kommer få bo uppe i himlen, där jag har mitt egna privata krypin. 

Trevlig helg på er och lev väl i helgen. Ät gott, må gott och njut!

Helene

1 kommentar:

  1. Jättefint Helene och så roligt att jag får vara med i din stuga! /Loan

    SvaraRadera