lördag 7 juli 2012

Segeltur

Igår kom min fina vän och SL-adoptivson Andy Archer på besök för att se hur jag bor nu när jag flyttat till Second Norway. Han tog genast på sig skyddshjälm, uppmaningen på tomten var det eftersom jag håller på att fixa i ordning den för fulla muggar. Nu är dock huset och utkanterna klara så nu återstår bara en del växter, ev ett växthus, uteplats etc etc. Men en sak i taget. Så här på sommaren tar gärna RL en del av ens SL-tid i anspråk. Speciellt som solen skiner som den gjort senaste veckan.



Lilla söta Flisa titta konstigt på Andy och undra vad sjutton han hade på huvudet, var det en boll kanske!? Tror hon hoppades på att han skulle kasta den så hon fick leka lite, hon är väldigt livlig den lilla tösen, far högt och lågt här på tomten mellanåt 



Jag visade Andy runt så han fick se allt fint som finns på tomten nu. Så tog vi oss ut till ruinön och myste lite med. Så härligt att få rå om sonen lite igen. Vi träffas inte så ofta som jag skulle önska längre. Men vi lova varann att det inte ska dröja länge till nästa gång. 




Jag passade på att ta med Andy ut på en segeltur runt Second Norway så att han verkligen fick se det från den finaste sidan enligt mig. Och givetvis fick Andy styra båten. Jag litade helt och fullt på hans kaptenande.




Och han skötte simkrossningar och segel utmärkt så jag kunde dra upp fötterna och bara njuta av färden. Och jag VET att vi glömde EN sak.....fy på oss!! Flytvästar så klart. Hehe...vi hade lite problem att komma i båten båda två så det glömdes bort i virrvarret, men nästa gång ska jag ta fram dom det lovar jag. 



Vi svängde bland annat in på Thule bay som numera är en fin båthamn och beundrade alla fina båtarna som står parkerade där numera. Har ni inte varit där på ett tag kan jag rekommendera ett besök. Det är urfint och riktigt hamnmiljö där nu. 

Vi kom hem hela och torra utan några incidenter. Andy lyckades till och med klara broöppningarna galant. Så nästa gång ska vi ta cyklarna istället så han får se vackra Second Norway från land istället och då kommer man verkligen kunna visa alla fina smultronställena som jag själv sett då jag varit ute med min "röda faran" tidiga mornar då alla fortfarande sover. Men det får jag berätta om en annan dag. 

Trevlig kväll!

Helene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar